Logo communicatiefabriek.nl

Inhaken op social media in 2022

#Inhakers¬†kunnen een onderdeel zijn van jouw social media plan. Het aanbod van inhakers is groot en groeit nog steeds; de keuze is reuze ūüėČ Algemene inhakers¬†kun je vaak wel laten aansluiten op jouw boodschap. Aanvullend is het goed om inhakers te gebruiken die specifiek bij jouw doelstelling, doelgroep of¬†organisatie¬†passen. Wil je bijvoorbeeld jouw opdrachtgevers in het zonnetje zetten? Haak dan in op #nationalecomplimentendag. Of ben je werkzaam in de zorg? Dan kan de #dagvanhetwerkplezierindezorg een goede inhaker zijn.

Inhaken? Hoe dan?!

Met een succesvolle inhaker, kun je jouw social media kanaal een boost geven. Volgers en niet-volgers gaan het bericht liken, delen of nóg mooier; ze gaan er op reageren. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? In de eerste plaats is het belangrijk dat de boodschap past bij jouw organisatie. Houd het dichtbij jezelf en zorg voor de herkenbaarheid. Zowel in beeld als tekst. Zorg daarnaast voor originele en opvallende tekst. Veel inhakers kun je van te voren al voorbereiden en inplannen, deze zou ik afwisselen met originele inhakers op bijvoorbeeld een actualiteit. Belangrijk daarbij is dat je er snel op inspeelt en origineel uit de hoek komt.

De inhaaktips voor 2022

1. Kies inhakers die passen bij jouw merk of boodschap.
2. Wees creatief en origineel.
3. Behoud in zowel de tekst als het beeld de herkenbaarheid.
4. Bereid je posts goed voor en zet ze in een contentkalender.
5. Kan je de inhaker koppelen aan een pagina op jouw website? Doen!

En don’t forget!¬†Er komen reacties, vragen of opmerkingen op jouw post. Uiteraard is het de bedoeling dat je daarop reageert. Altijd positief kritisch ūüôā

Succes met inhaken! Yup, I know, het kost je wel tijd… Heb je¬†dat nou niet? Ik regel het graag! ūüôā

Marielle olde Hartman - Toebes - Communicatiefabriek - Amersfoort

Alsjeblieft! De inhaakkalender 2022 van de Communicatiefabriek

Ik heb alvast een selectie gemaakt van relevante inhakers in 2022. Super handig bij het uitwerken van jouw contentkalender. Inhakers zijn natuurlijk maar een onderdeel van jouw social media strategie, via social media wil je ook laten zien waar je mee bezig bent, wie jullie zijn en hoe blij jullie klanten met jullie zijn!